Copywriting
Z czym wiąże się praca copywritera?
Jakimi aspektami copywritingu zajmują się nasi copywriterzy? Jakie treści powinny znaleźć się na Twojej stronie? Rozwiń interesujący Cię temat i dowiedz się więcej o tekstach, które tworzymy!
Jeżeli masz firmę bądź prowadzisz jakąkolwiek działalność, którą chciałbyś zareklamować w Sieci i jeśli zależy Ci na tym, by Twoja strona internetowa stała na jak najwyższej pozycji w rankingach wyszukiwania Google, copywriter jest osobą, której potrzebujesz. Pisanie tekstów SEO ma na celu działanie na korzyść przedsiębiorców i ich potencjalnych klientów. Głównym zadaniem poza wyniesieniem witryny jak najwyżej w top Google, jest zainteresowanie potencjalnych klientów oferowanymi przez Ciebie usługami właśnie za pomocą tekstu.
Copywriting to jedna z form reklamy charakteryzująca się tworzeniem treści zgodnie z algorytmami Google. Kluczowa przy tym jest ich rozbudowa, w zgodzie z wciąż zmieniającymi się algorytmami Google.
Posiadamy jedenastoletnie doświadczenie związane z optymalizacją stron internetowych. Dodatkowo nieustannie się doskonalimy nasze umiejętności oraz poszerzamy nasze kompetencje, poprzez prowadzenie wielu kampanii SEO oraz braniu udziału w konkursach, co w większości przypadków zawsze kończyło się sukcesem naszej agencji.
Optymalizacja witryn pod kątem SEO – Search Engine Organization – to działania, których celem jest sprawienie, by osiągały one jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce zgodnie z panującym w danym czasie algorytmem.
Chyba każdy doskonale wie, jak ważny w przypadku każdej reklamy, jest odpowiednio skomponowany tekst. Musi on trafić bezpośrednio w gust oraz oczekiwania określonej grupy klientów. Inaczej zabrzmi reklama skierowana w stronę młodzieży, inaczej ta przeznaczona dla fachowców w konkretnej branży, a jeszcze inaczej artykuł dla ludzi starszych, czy rodziców nowo narodzonych dzieci.
Pisanie tekstów reklamowych SEO polega między innymi na umiejętnym rozpoznawaniu tego typu różnic oraz zastosowaniu w praktyce takiej strategii, która pozwoli na profesjonalne nawiązanie więzi z potencjalnym klientem z każdej z grup, jednocześnie zachowując wszystkie zasady wymagane przez daną wyszukiwarkę.
Copywriting należy do content marketingu, czyli tzw. marketingu treści, polegającego na dotarciu za pomocą publikowanych w Sieci tekstów do ściśle określonej grupy odbiorców. Celem content marketingu jest wytworzenie długotrwałej relacji z odbiorcą, dzięki budowaniu wzajemnego zaangażowania obu stron. Wszystkie publikacje mają za zadanie dostarczyć potencjalnym klientom wartościowych i poszukiwanych przez nich informacji dotyczących danej marki, branży, czy produktu, w taki sposób, by później chcieli dzielić się nią z innymi, jednocześnie podnosząc świadomość na temat danej marki, usługi, produktu.
Jednak do treści content marketingowych możemy zaliczyć również te niebędące internetowymi publikacjami, typu:
• ulotki,
• katalogi,
• poradniki,
• prasa branżowa,
• gazetki,
• foldery ulotkach,
• książki.
Natomiast jeśli mówimy o publikacjach internetowych, to składają się na nie między innymi:
• blogi firmowe,
• poradniki,
• wywiady,
• recenzje.
• opisy produktów,
• artykuły,
• webinaria,
• wideo,
• podcasty,
• infografiki,
• raporty.
Dobra treść content marketingowego tekstu powinna charakteryzować się:
• rozpowszechnianiem interesujących, cennych dla potencjalnego klienta treści, które przyciągną jego uwagę oraz wywołają zaangażowanie,
• opieraniu się na wszystkich kanałach przekazu oraz towarzyszeniu klientowi na każdym etapie zakupów.
Obecnie największą popularnością jeśli chodzi o popularyzajcę tekstów oraz linkowanie witryn przez internautów cieszą się takie portale, jak:
• Facebook
• YouTube
• Twitter
• LinkedIn
• blogi branżowe.
Kolejnym zadaniem content marketingu jest optymalizacja stron tak, by zgadzały się z algorytmami Google. Atrakcyjne dla internautów publikacje – takie, które sprawią, że strona będzie wciąż linkowana – znacznie zwiększają jej pozycję oraz wiarygodność.
Treść znajdująca się na stronie, której celem jest znalezienie się w top 10 Google powinna:
• zawierać gruntowny i szczegółowy opis oferowanej usługi lub produktu – będzie to zarówno wartościowe dla potencjalnego klienta, jak i dla robotów Google.
• być unikatowa – nie powinno się kopiować tekstów z innych stron.
• podzielona w odpowiedni sposób.
• zawierać właściwie dobrane kluczowe frazy, mimo tego jednak nie być nimi przeładowana.
• być zróżnicowana wizualnie – jednolity blok tekstu zniechęci przeglądającego witrynę.
• zawierać grafikę – zadziała to w sposób przyciągający uwagę.
Ponadto, witryna powinna zawierać odpowiedni, zgodny z wymaganiami Google, tytuł. Warto umieścić w nim słowo kluczowe oraz nazwę swojej firmy, ponieważ tytuły stron internetowych są widoczne w wynikach wyszukiwania.
Tytuł powinien być oryginalny, tzn. na żadnej z podstron witryny nie może widnieć drugi taki sam. Jego długość nie powinna przekroczyć ilości około 55 znaków. Należy też pamiętać, że te 55 znaków to wartość wyłącznie orientacyjna, ponieważ w wynikach wyszukiwania Google ukazują się napisy, które nie przekraczają szerokości 512 pixeli, co sprawia, że trudno obliczyć dokładną liczbę znaków.
Opisy te łączą się z kodem HTML i są wyświetlane pod tytułem i adresem URL strony w wyszukiwarce. Nie wpływają na pozycjonowanie, lecz jest są istotne, ponieważ to właśnie od nich często zależy to, czy potencjalny klient kliknie naszą witrynę. Nie musi ona być w top 3, jednak jeżeli opis będzie miał siłę przyciągania, możemy mieć więcej wejść na stronę, niż ci na szczycie.
Ten adres powinien być „friendly URL”, czyli opisywać zawartość strony, a także:
• być krótki – składać się z maksymalnie 100 znaków
• nie zawierać znaków specjalnych typu „?” oraz polskich znaków.
Aby SEO było odpowiednie, grafiki umieszczone na stronie internetowej powinny być odpowiednio skompresowane. Będzie to miało wpływ na szybkie ładowanie strony.
Oprócz tego powinny posiadać alternatywne opisy. Pomoże to odwiedzającemu naszą stronę dowiedzieć się, co jest tematem fotografii w przypadku wolniejszego ładowania się witryny. Poza tym, dzięki temu roboty Google nie będą w stanie odczytać grafik, ale mogą odczytać ich opisy, a co za tym idzie – będą wiedzieć jaka jest tematyka strony.
Zazwyczaj polega to na stworzeniu menu zawierającego linki do wszystkich głównych działów. Najkorzystniejszym wyjściem jest menu w formie tekstu – najlepiej unikać menu w formie obrazkowej oraz tych tworzonych przy pomocy technologii Flash, ponieważ w takich przypadkach, Google nie jest w stanie odczytać pełnej zawartości strony.
Można też linkować pomiędzy podstronami danej witryny. Wystarczy na konkretnej podstronie umieścić linki do innych podstron.
Optymalizacja witryn internetowych to bardzo złożony proces, podczas którego trzeba wziąć pod uwagę i przeanalizować wiele różnych czynników. Jest to jednak niezbędne działanie, jeśli chcemy by prowadzona przez nas działalność rzeczywiście zaistniała w Sieci.
Bardzo często przedsiębiorcy nie przykładają wagi do optymalizacji swoich stron lub nawet nie mają pojęcia o istnieniu nieustannie zmieniających się algorytmów Google, dlatego współpraca z agencjami takimi, jak SEOMOOD jest niezwykle pomocna. Pozwala to właścicielom firm odciążyć się od obowiązku ciągłego dbania o swoją witrynę i zająć się prowadzeniem działalności, jednocześnie pozostawiając stronę w rękach profesjonalistów.