Zapewne zastanawiasz się, ile takie działania mogą w ogóle kosztować. Niestety nie możemy ustalić jednej ceny dla wszystkich klientów, ponieważ jest to kwestia niezwykle indywidualna. Trzeba też powiedzieć o tym, że reklama Google opiera się na strategii PPC (ang. pay per click). Oznacza to, że koszt uzależniony jest od każdego kliknięcia w link prowadzący na stronę internetową Twojej firmy. Koszty często zależą także od konwersji, czyli zwiększonego ruchu i działań użytkowników na stronie docelowej. Może być to zakup produktu w sklepie internetowym, kliknięcie w button, zapisanie się do newslettera czy uzupełnienie i wysłanie formularza.
Taka kampania pozwala precyzyjnie planować wydatki związane z pozycjonowaniem. Dobrze wiesz, za co płacisz – jeśli nie ma wejść na stronę lub konwersji, nie ma także kosztów związanych z reklamą. Stawki są uzależnione także od Twoich potrzeb, oczekiwań oraz ustalonego budżetu na działania marketingowe. Klienci cenią jasną sytuację, w której płacą za widoczne efekty. To właśnie z tego powodu Ty także powinieneś zdecydować się na taką formę reklamy. Grunt to wybrać specjalistów, którzy zajmą się kampanią dla Ciebie.
Optymalizacja AdWords krok po kroku
W pierwszej kolejności ustalimy wspólnie cele. Na tej podstawie będzie można przygotować różne materiały służące marketingowi – treści reklam i frazy kluczowe, które są najpopularniejsze wśród wyników wyszukiwania. Google w tej chwili nieco upraszcza sprawę, ponieważ sugeruje na starcie trzy cele do wyboru. Pierwszym celem jest większa sprzedaż. To szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych – im lepsza sprzedaż, tym większe zyski. Dlatego jeżeli prowadzisz tego typu działalność, cel związany ze sprzedażą powinien być Twoim priorytetem.
Kolejnym, bardzo istotnym celem jest zyskanie jak największego grona potencjalnych odbiorców. Dzięki odpowiednio skonstruowanej reklamie będzie można zainteresować klienta proponowanymi usługami lub produktami. A wiadomo, że kiedy pojawiają się kolejni klienci, rośnie sprzedaż oraz zyski.
Kiedy znamy cele i wiemy, co chcemy osiągnąć, przystępujemy do utworzenia konta Google Ads. Potem można przystąpić do określenia fraz, które według wyszukiwania Google dosyć często są wpisywane przez internautów. Słowo kluczowe powinno być związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością, ponieważ wtedy masz pewność, że zainteresowany usługą lub produktem klient znajdzie właśnie Twoją stronę. Frazy warto uporządkować według kategorii w celu łatwiejszego stworzenia reklam. Dzięki tym działaniom chociażby kampanie produktowe przebiegają sprawniej i skuteczniej.
Następnie przygotowujemy kampanię, która jest atrakcyjna dla klientów i na pewno przyciągnie ich uwagę. Wykorzystujemy do pomocy Google Analytics oraz inne, zaawansowane programy, dzięki którym możemy zaoferować wysoką jakość procesu reklamowego.