Aby mówić o skutecznym pozycjonowaniu, trzeba najpierw przeprowadzić wiele podstawowych działań, dzięki którym będzie można zwiększyć sprzedaż i widoczność danego sklepu internetowego. Pierwszym krokiem będzie optymalizacja title i meta description. Title to nic innego jak tytuł strony, a w nim powinna się znaleźć główna fraza, na którą pozycjonowany jet sklep internetowy, natomiast meta description to opis strony, który można znaleźć pod tytułem. W dobrze wypozycjonowanym sklepie internetowym, te elementy powinny być dobrze dopracowane, ponieważ to one jako pierwsze są widoczne podczas wyszukiwania. Wśród setek wyników wyszukiwania, to właśnie Twój sklep powinien przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, dlatego też dbamy o to, żeby pojawiło się tam nie tylko słowo kluczowe, dobrane do specyfiki danego sklepu, ale również treść typowo marketingowa. Pole z opisem ma ograniczoną ilość znaków do uzupełnienia, więc warto zadbać o to, żeby opis strony był krótki i zwięzły, ale również przyciągał uwagę.
Ważnym elementem, który ma na celu zwiększenie widoczności, jest optymalna treść na stronie. Wydaje się to proste, w końcu wystarczy napisać tekst marketingowy i sprawa załatwiona. Jednak nie do końca to tak wygląda. Stworzenie wartościowych treści dla sklepu internetowego wymaga nieco czasu, ponieważ treść ma również sprzedawać i być wartościowa dla robotów Google. Dlatego też potrzebny jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Warto, żeby frazy najczęściej wpisywane przez użytkowników znajdowały się w obrębie sklepu. Do tego trzeba zadbać o ich odpowiednie nasycenie, a także o długość tekstu oraz o właściwie przygotowane linkowanie wewnętrzne. Słowa kluczowe powinny być przemyślane, ponieważ nie chcemy też przesycić tekstu, ponieważ Google potraktuje go wtedy jako spam. Wysokiej jakości teksty pisane przez naszych copywriterów są oparte o content marketing, więc posiadają cechy treści o właściwościach marketingowych, z wykorzystaniem odpowiednich fraz. Dbamy o to, żeby wykorzystywanie słów kluczowych w tekście było naturalne, a nie upychane na siłę. Tak samo długi ogon, jak i każde słowo kluczowe w przypadku pozycjonowania sklepu, powinny być użyte w odpowiedni sposób, tak aby teksty były czytelne i przekazywały najważniejsze informacje. Nasi copywriterzy mają doświadczenie w tworzeniu tekstów, które mogą znaleźć się w sklepie internetowym i mogą przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.
Optymalizacja sklepu internetowego powinna obejmować nie tylko samą treść, ale także wygląd tekstu. Nagłówki są niezmiernie ważne, ponieważ to one dzielą tekst i sygnalizują robotom Google o czym jest tekst zawarty na stronie, dlatego też warto wykorzystać ten fakt podczas pozycjonowania sklepu. Najważniejszy jest H1, który występuje jedynie raz i określa zawartość danej podstrony. Należy zwrócić uwagę, żeby nie było ich więcej niż jeden, bo wtedy komunikat dla Google staje się niejasny i może to zaszkodzić pozycji sklepu internetowego. Kolejnym ważnym czynnikiem jest podział tekstu na akapity. Nie tylko potencjalnych klientów może odstraszyć wielki blok tekstu, dlatego warto stosować odpowiedni podział, a nawet wykorzystać wypunktowania oraz (jeśli to możliwe) cytaty. Dodatkowym czynnikiem jest wielkość tekstu oraz dobór czytelnej czcionki. Jest to również pewien czynnik przekładający się na konwersję. Celem jest edycja tekstu w taki sposób, żeby w sklepach internetowych był on jak najbardziej czytelny i przyjazny dla oka.
Jak już wspomnieliśmy, ważnym czynnikiem jest z pewnością długość tekstu. W sklepie internetowym nie możemy mówić o jednej właściwej ilości znaków na stronie, ponieważ każda witryna jest inna, a objętość tekstu jest ustalana w oparciu o konkurencję. Dlatego też początkujące sklepy mierzące w top 10, powinny z pewnością zadbać o bogate treści, ponieważ najczęściej w sklepach internetowych znajdujących się w top 3 w wyszukiwarce Google można zauważyć rozbudowaną ofertę, bardziej szczegółowy opis produktu oraz zaawansowane linkowanie wewnętrzne. Oczywiście nadal trzeba zadbać o to, żeby strona była czytelna, bo jeśli na stronie sklepu online pojawi się rozbudowany tekst, który odciągnie uwagę od produktów, przyniesie to więcej szkody, niż pożytku.
Warto zwrócić uwagę, że optymalizacja sklepu internetowego, to nie tylko zwrócenie uwagi na content marketing, odpowiednie słowa kluczowe, rozmieszczenie adresów URL w tekście i zadbanie o uzupełnienie opisów produktów i kategorii. To również odpowiednia budowa menu, która sprawia również, że nawigacja po stronie jest znacznie bardziej intuicyjna. Ważnym czynnikiem jest także responsywność sklepu. Wiele osób przegląda Sieć za pomocą telefonów komórkowych, dlatego też jeśli chcemy zapewnić sobie wzrost ruchu na stronie, trzeba również zadbać o to, żeby sklep wyglądał dobrze podczas korzystania z urządzeń mobilnych. Warto też wiedzieć, co dodać do swojego sklepu, albo może czego się pozbyć. Podczas audytu sprawdzamy takie aspekty jak to, jak długo klient przebywa na stronie, w jaki sposób porusza się po sklepie internetowym oraz przez jakie strony dotarł do sklepu, czy przez wyniki wyszukiwania, czy być może poprzez jeden z adresów URL znajdujących się na innych stronach.
Patrzymy też, co może sprawiać klientowi problem. Jest wiele czynników, które należy przeanalizować i ewentualnie poprawić, dlatego też nie warto stawiać na tanie pozycjonowanie sklepów internetowych i zwracać uwagę jedynie na sam koszt pozycjonowania, ale na to, czy agencja będzie w stanie zająć się rozwiązaniem problemów, które mogą blokować wzrost ruchu na stronie www. Jeśli chodzi o sklep internetowy pozycjonowanie jest złożonym procesem, który wymaga czasu oraz odpowiedniego nakładu pracy i zaangażowania wielu specjalistów, dlatego też, za pozycjonowanie sklepu internetowego cena często nie będzie niska, szczególnie jeśli konkurencja jest wysoka.
Przeprowadzając audyt SEO, analizujemy strony konkurencji, aby potem dobrać odpowiednią strategię oraz określić jakie słowa kluczowe dobrać, jak powinny wyglądać adresy URL, który opis produktu wydłużyć, a także jakie części w obrębie sklepu ewentualnie poprawić. Korzystamy ze sprawdzonych narzędzi, dzięki którym wiemy, co powinno zostać dodane do strony głównej, a także czego się wystrzegać. Bierzemy pod uwagę najbardziej konkurencyjne sklepy, ponieważ podczas pozycjonowania sklepu internetowego, to właśnie z nimi przyjdzie nam walczyć o topowe pozycje. To właśnie o ten czynnik w głównej mierze oparty jest nasz cennik pozycjonowania, dlatego też ceny pozycjonowania w różnych branżach będą się od siebie różniły.w obrębie stron