Czy pozycjonowanie za efekt rzeczywiście się opłaca?
Wiele agencji SEO powoli zaczyna odchodzić od tego modelu pozycjonowania strony internetowej. Dlaczego taka opcja jest porzucana na rzecz abonamentu oraz innych pakietów? Czy istnieją jakieś minusy zdecydowania się na ten model rozliczenia?
Niektóre agencje uważają, że takie rozwiązanie nie jest dla nich opłacalne, ponieważ klient płaci za pozycje dopiero w momencie, kiedy dana fraza osiągnie top 10 wyszukiwań. Jest więc oczywiste, że firma będzie chciała jak najszybciej wypozycjonować daną witrynę, żeby czerpać z niej zyski. Niestety nie da się zrobić tak, żeby w przeciągu tygodnia znaleźć się w czołówce wyszukiwań i utrzymać się na dane frazy, nawet jeśli są one banalnie proste. Prawidłowo wykonane pozycjonowanie zawsze wymaga czasu, a oddanie strony w ręce niedoświadczonych freelacerów albo agencji marketingowych, może sprawić, że strona może bardziej ucierpieć niż zyskać.
Zamiast oddawać stronę komuś, kto może nawet przez przypadek pogrążyć stronę, warto zwrócić się do firmy, która posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie pozycjonowania stron w tym modelu.
Z perspektywy klienta pozycjonowanie za efekt to świetne wyjście, ponieważ nie musi płacić ani złotówki, dopóki nie pojawią się wcześniej założone efekt. Jednak z drugiej strony jest to trochę ograniczone rozwiązanie, ponieważ pozycjonuje się jedynie wybrane frazy, w przypadku których dosyć często na rezultat trzeba czekać znacznie dłużej, niż na słowa kluczowe, które posiadają nieco mniej wyszukiwań. Więc w przypadku abonamentu, ruch będzie stale rósł, ponieważ jest to nieco inny model i bardziej kompleksowe działania. Ze względu na to, bardziej polecaną formą SEO, szczególnie dla nowej strony www rzeczywiście będzie skorzystanie z modelu rozliczeń w innej postaci niż za efekt.