Czy w dobie koronawirusa warto się pozycjonować?

Niektórzy z pewnością się zastanawiają, czy rzeczywiście warto jest rozpocząć lub nadal kontynuować działania SEO na swojej stronie. Wielu przedsiębiorców z pewnością chce ograniczyć koszty do minimum, żeby móc dalej kontynuować swoją działalność. Dlatego więc powstaje pytanie, czy pozycjonowanie to jedna z tych rzeczy, które powinny zostać wstrzymane?

Nie spodziewaj się nagłych wyników

Kiedy wprowadzono pierwsze obostrzenia, z każdej strony apelowano o nie wychodzenie bez potrzeby, firmy zamykały swoje biura, a lokalne biznesy swoje lokale, nic dziwnego, że wielu użytkowników zdecydowało się na zakupy internetowe. W segmencie e-commerce można było dostrzec ogromny wzrost ruchu, ponieważ ludzie zamknięci w domach, mieli znacznie więcej czasu na przeglądanie Internetu i zamawianie różnorodnych produktów. Ze względu przez brak możliwości na udanie się do sklepów stacjonarnych, sprzedaż skupiła się na sklepach internetowych. Tak więc na brak zamówień nie mogły narzekać firmy, które od dawna prowadziły swoją działalność w Sieci lub niedawno zdecydowały się na przeniesienie swoich usług do strefy online.

Najlepiej radziły sobie te strony, które posiadały największą widoczność, więc z pewnością te, które  znajdowały się na tamten moment w top 10 wyszukiwań. Wypozycjonowane strony generowały spory ruch, dlatego mogły liczyć na mniejsze lub większe zyski. Niestety wiele firm, które wcześniej nie dbały o sprzedaż internetową, postanowiło nagle zainwestować w SEO, mając nadzieję, że uda im się chociaż trochę zminimalizować straty. Pojawiło się też sporo osób, które oferowały tanie pozycjonowanie, obiecując szybkie efekty. Tak to nie działa i nie da się w ciągu dwóch tygodni sprawić, że na stronie pojawią się setki klientów.

Jednak sporo firm postanowiło przeznaczyć swoje środki na promocję w Sieci i poprosiło specjalistów o pozycjonowanie. Tego typu inwestycja z pewnością będzie opłacalna, jednak trzeba mieć również na uwadze fakt, że wraz z postępem kryzysu, sklepy oferujące usługi i produkty, które nie są określane jako te pierwszej potrzeby, nie będą się cieszyły takim samym zainteresowaniem jak kosmetyki, artykuły dla dzieci, czy też elektronika. Tak więc decydując się na SEO, trzeba mieć przede wszystkim na uwadze to, czy potencjalny klient będzie zainteresowany Twoją ofertą.

Czy SEO rzeczywiście jest mi potrzebne?

Wiele firm szuka rozwiązań, które pozwolą im na zaoszczędzenie pieniędzy, mimo tego, że sytuacja już wydaje się być bardziej stabilna. Dlatego też decydują się na rezygnację z usług pozycjonerskich i z pewnością jest to jedna z opcji. Jednak należy zastanowić się, czy w dalszej przyszłości taki ruch będzie opłacalny. Rozważ wszelkie za i przeciw, sprawdź jakie dochody generuje Twoja strona oraz przekalkuluj, czy nie pozbawisz się jednego ze źródeł dochodu. Warto również skontaktować się z agencją i zapytać o swoje możliwości, jak na przykład obniżenie kosztów, albo tymczasowe zawieszenie współpracy. Trzeba brać pod uwagę fakt, że rezygnując z usług SEO, decydujesz się też na zaprzepaszczenie wielomiesięcznej pracy, zainwestowanych środków, a także osiągniętych efektów i ewentualnych dochodów. Dlatego trzeba się nad tym zastanowić i wybrać najbardziej korzystne rozwiązanie.

Popraw efektywność swojego biznesu w Sieci podczas pandemii

Jak poprawić widoczność swojej strony? Jeśli już nawiązałeś współpracę z agencją SEO, z pewnością jesteś na dobrej drodze. Profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem z pewnością Ci pomogą. Jeśli jednak chcesz sam nieco popracować, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić. Z pewnością warto zacząć od optymalizacji strony. Popracuj nie tylko nad wyglądem, ale również nad jej przejrzystością, zamieszczonymi informacjami, czyli nad tym, na co normalnie nie masz czasu. Można, a nawet trzeba też popracować nad treściami. Wiele osób zakłada blogi, albo pracuje nad lepszymi i bardziej oryginalnymi opisami produktów. Warto też pomyśleć nad promocją w social media, na przykład przez Facebook albo Instagram. Popracuj nad zdjęciami produktów, sprawdź swoją konkurencję i wprowadź kilka zmian, które mogą zwrócić uwagę potencjalnych klientów.

Koronawirus wpłynął na popyt wielu rozwiązań

Firmy zajmujące się dystrybucją środków higienicznych z pewnością zyskały najwięcej podczas pierwszych stadiów pandemii. Jednak można też zaobserwować, że wiele przedsiębiorstw musiało się przystosować do nowych warunków i w myśl przysłowia „potrzeba matką wynalazków”, można było zaobserwować wiele mniej lub bardziej udanych pomysłów na zaadaptowanie się do nowej rzeczywistości.

Z roku na rok współczynnik osób robiących zakupy online wzrasta, a dzięki obecnej sytuacji coraz więcej użytkowników decyduje się na tego typu rozwiązania. Dlatego też warto zaistnieć w Sieci i dać się znaleźć swoim potencjalnym klientom, inwestując w promocję w Internecie.