Dobry post na FB – czyli jaki?
Nie da się ukryć, że w marketingu ogromną rolę odgrywają social media. Szczególnie w Polsce króluje Facebook, chociaż powoli dogania go Instagram. Jednak dzisiaj zajmiemy się postami na tym pierwszym. Prowadząc firmę, warto jest mieć swój fanpage, na którym będziemy regularnie publikować różnego rodzaju wpisy. Jednak powstaje pytanie: Jak skonstruować wpis, który przyciągnie zainteresowanie użytkowników? Oto kilka przydatnych porad, które mogą pomóc w tworzeniu angażującego kontentu w social mediach.
Po pierwsze, obserwuj
Czasami lepiej jest podejrzeć, jak sobie radzi konkurencja i sprawdzić ich profile społecznościowe. Nie jest to nic złego, bo przecież każdy czasem musi zaczerpnąć inspiracji. Nie chodzi tutaj jednak o kopiowanie kropka w kropkę tego, co sprawdza się u innych. Chodzi o formę, o to, jak wyglądają treści, grafiki, czy też nawet najlepsze hasztagi. Przeglądaj fanpage, sprawdzaj, co i jak często jest publikowane przez konkurencyjne marki. Dzięki temu możesz bez problemu publikować równie angażujące posty, które zbiorą sporo like. Do tego warto regularnie korzystać z panelu statystyk, ponieważ Facebook sam proponuje strony do obserwowania.
Czy warto dodawać emotikony?
Obecnie wiele osób w komunikacji używa emotikon, a te małe obrazki stały się nieodłącznym sposobem na wyrażanie emocji. Jednak czy również na oficjalnym profilu również warto używać emoji, czy może sobie jednak odpuścić? Odpowiedź jest prosta. Wszystko z umiarem! Czasami ciężko jest wyrazić niektóre rzeczy samym tekstem, więc od czasu do czasu można użyć jednej lub dwóch emotikon, jednak nie warto przesadzić, bo tedy post staje się mało czytelny. Zauważcie, że nawet w reklamach na Facebooku, kiedy dodane są emoji, zwracają one większą uwagę, niż sam tekst.
Jak zaangażować użytkowników?
Jak sprawić, żeby odbiorcy skomentowali Twój post? To całkiem proste. Wystarczy zadawać pytania. Ale nie powinny być to pytania, na które trzeba pisać długie odpowiedzi. Najlepiej będzie zadawać proste pytania zamknięte, przykładowo „Czy próbowaliście już nowego smaku naszego produktu?” albo „Które lepsze – czerwone czy niebieskie?”. Dzięki temu użytkownik nie musi się zastanawiać, co napisać, bo odpowiedź nie wymaga zbyt dużo czasu, wystarczy zwykłe tak lub nie, to albo to. Takie pytania można znaleźć na profilach wielu znanych marek, więc warto wprowadzić je u siebie. Wracając do tematu emotikon, można zadać pytanie i poprosić o skomentowanie z użyciem wybranego emoji, albo wybrania odpowiedniej reakcji. Opcji jest wiele, z czego korzystają firmy, które rozumieją, w jaki sposób dotrzeć do użytkowników.
Przycisk call to action
Czasami warto również wstawić post z przyciskiem zachęcającym do działania, odsyłającym na przykład na naszą stronę internetową. Traktując swoje posty w social media jako drogę do celu, czyli rozpropagowanie marki wśród internautów. Fanpage nie jest hobbystycznym podejściem do prowadzenia strony ze zdjęciami kotków albo o ulubionych zespołach rockowych, tylko ma na celu zwiększenie sprzedaży. Dlatego też warto zastosować wszystkie dostępne metody, w tym właśnie przycisk call to action, odsyłający do podstrony z produktem albo do Twojej oferty na stronie. Dzięki temu ruch z Facebooka możesz przenieść na swoją stronę internetową i więcej osób zapozna się z tym, co im chcesz zaoferować. Wystarczy raz na jakiś czas umieścić taki typ posta, jednak trzeba pamiętać, żeby nie przesadzać, bo nie chcemy, żeby nasz fanpage przypominał tablicę ogłoszeń.
Kilka ciekawostek
Niektórzy zastanawiają się pewnie, jak działają algorytmy, czy są jakieś złote zasady, dzięki którym możemy sprawić, żeby nasze posty były bardziej widoczne? Oto kilka obserwacji, wyciągniętych na podstawie statystyk:
- Dzień tygodnia nie ma wpływu na zasięgi i wyniki naszego posta,
- Wpisy publikowane rano osiągają lepsze zasięgi, niż te publikowane wieczorem,
- Największe zaangażowanie można zaobserwować w przypadku postów ze zdjęciami,
- Negatywne reakcje nie mają zbyt dużego wpływu na wyniki posta,
- Nieco lepsze zasięgi można uzyskać dodając hashtagi oraz linki,
- A przede wszystkim, nawet słabe wyniki mają udostępnienia.
Nie trzeba się martwić, że nasze posty muszą być idealne, ważne, żeby były wstawiane regularnie. Dzięki temu każdy może zbudować swoją markę w social mediach.
Sara K. to starszy copywriter SEO w agencji SEOMOOD. Na co dzień zajmuje się planowaniem i przygotowywaniem odpowiednich treści na strony klientów. Odpowiada także za prowadzenie działań w mediach społecznościowych.