Niech klient będzie Twój, czyli jakie triki stosować, aby tekst SEO był bardziej atrakcyjny

Nie od dziś copywriterzy zastanawiają się nad tym, co poprawić w swoich tekstach, aby w jeszcze korzystniejszy sposób trafiały do klientów. I wierzcie mi, nie dotyczy to wyłącznie ludzi raczkujących w tej branż, lecz nawet największych profesjonalistów. Na początek jednak, kiedy dopiero zaczynamy tworzyć teksty SEO, należy zaznajomić się z podstawowymi trikami wartymi zastosowania, żeby zwiększyć poczytność i jednocześnie odzew ze strony użytkowników stron, które zaopatrujemy w teksty.

Jednym z kluczowych elementów zachęcających klienta do zwrócenia uwagi na reklamowany produkt czy usługę jest przedstawienie ich w taki sposób, aby miał on poczucie, że posiadają one wiele wartości i jest tym, czego naprawdę potrzebuje. Klient musi wierzyć, że w znaczny sposób te produkty lub usługi zmienią jego dotychczasowe życie.

Przede wszystkim cele!

Rozprawianie coachów o celach nie jest jedynie irytującym gadaniem, wierz mi. Osiąganie celów zaczyna się od ich postawienia. Przecież nikt nie kupi niczego, jeżeli nie będzie mieć jasno określonego celu, do jakiego dany produkt ma służyć. Jeśli go nie ma, nadaj mu go wyraźnie i klarownie. I to nie jeden. Ma ich być mnóstwo! Pamiętaj, produkt jest wyjątkowy.

Pisząc, ZAWSZE wskazuj na cele, gdyż to automatycznie nakierowuje umysł czytelnika na przejście z myślenia ilościowego na jakościowe. Operując językiem korzyści, używaj przykładów, które w jasny i czytelny sposób udowodnią klientowi bezkonkurencyjność firmy oraz zobrazują, dlaczego powinien skorzystać z danej usługi i w jaki sposób jego życie zmieni się wtedy na plus. Przytaczaj też wskazówki, dzięki którym czytelnik Twojego tekstu będzie zdolny w pełni skupić się na treści, a co za tym idzie – jej przekaz będzie mocniejszy. Ponadto dzięki wskazówkom klient nie gubi się w tekście i jest w stanie nadążyć za naszym tokiem myślenia.

Okraszaj treści atrakcyjnymi środkami stylistycznymi. Dzięki temu Twój tekst marketingowy stanie się przyjemny w czytaniu i jednocześnie będzie zachęcać do tego, by je kontynuować. Umiejętnie stopniuj potrzeby klienta oraz zalety produktu. Muszą być przekonujące, lecz jednocześnie nienachalne, ponieważ wtedy mogą zniechęcić do dalszej interakcji w postaci wykonania telefonu lub nawiązania transakcji. Posługuj się też przymiotnikami i zwrotami, które dają poczucie komfortu. Do niczego nie przymuszaj czytelnika! Graj słowami w taki sposób, aby odniósł on wrażenie, że decyzja o zakupie została podjęta przez niego samego.

Nie zapomnij o firmie!

Produkt produktem, ale przecież ktoś musiał go stworzyć. Pisząc o tym, co oferuje Twój zleceniodawca, poświęć kilka akapitów, aby uświadomić klientowi, z jak profesjonalną firmą ma do czynienia. Nie przesadzaj jednak z superlatywami, ponieważ przestaną być wiarygodne. We wszystkim trzeba umieć zachować umiar i skromność. Pamiętaj też, żeby treści zawarte w tekście były faktami. Może być problem, kiedy pewne atuty lub cechy okażą się wyssane z palca – to burzy zaufanie klientów i podważa wiarygodność firmy.

Wspomnij o historii firmy, doświadczeniu oraz o innowacyjnym podejściu do projektowania, tworzenia produktu. Nawet jeżeli nie znasz zespołu, napisz o nich. Każdy chce słyszeć, że jest obsługiwany przez pełnych zapału i pewności siebie ludzi, którzy ze świeżym i otwartym umysłem podchodzą do swojej pracy oraz wciąż się kształcą. I w wielu przypadkach oni właśnie tacy są. Napisz o bezproblemowej obsłudze klienta oraz o możliwości szybkiego kontaktu i rozwiania ewentualnych wątpliwości. Ludzie lubią czuć się bezpiecznie i mieć świadomość, że w razie czego mogą zwrócić się o pomoc do profesjonalisty, który ich wysłucha oraz rozwiąże wszelkie problemy z pełną starannością.

Nagłówki!

Tak samo, jak hasła reklamowe najlepszych marek są chwytliwe, tak i tytuł Twojego tekstu oraz nagłówki muszą zachęcać do dalszego wgłębienia się i sprawdzenia, o co w tym wszystkim chodzi, czyli po prostu – dalszego czytania.

Stwórz w swojej głowie wizję!

Ty też jesteś klientem, nie lekceważ tego. Każdego dnia korzystasz z czyichś usług, a inne odrzucasz. Dlaczego jedni kończą z Twoimi (często niemałymi!) pieniędzmi w kieszeni, a inni nawet nigdy nie ujrzą Cię w swoim sklepie, a na pewnych stronach spędzisz średnio kilka, może kilkanaście sekund? Co mają w sobie ci pierwsi, że mówisz im “tak”? Zastanawiałeś się kiedykolwiek nad tym? Jeśli nie, to wiedz, że warto, bo decydując się na kupno czegokolwiek, działasz tak samo, jak większość ludzkości.

Oczywiście, potężne marki wydają miliony na reklamę, co potem zwraca się w postaci jeszcze wyższych zysków, jednak czasem wystarczy krótkie hasło lub proste zdanie, aby w połączeniu z całą resztą umiejętnie zastosowanych trików zdobyć klienta.

Stwórz w swojej głowie wizję sytuacji, która zadecydowałaby o tym, że Ty sam skorzystałby z usług firmy swego zleceniodawcy i w jak najbardziej obrazowy, nęcący sposób przedstaw ją czytelnikowi. Opisz to tak, że będzie w stanie wręcz realnie postawić siebie na Twoim miejscu i pozwoli udowodnić sobie rzetelność danej firmy oraz faktycznie odczuje jakość produktu lub usługi. Będzie widział zmianę swojego życia na lepsze. Wierz mi, nie ma niczego skuteczniejszego od tego sposobu.

Trzymaj się słów kluczowych!

I nie mam tutaj na myśli tych, które bezpośrednio zachęcają czytelnika do interakcji, lecz frazy pod SEO. Jeżeli są jasno określone w zleceniu, trzymaj się ich. Czasem mogą wydać Ci się niedorzeczne, ale to jest właśnie to, co potencjalni klienci Twojego zleceniodawcy wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć podobne mu firmy. I on tam ma być. Rezygnując z danej frazy, obniżasz jego szanse.

Powinieneś na tyle sprawnie operować słowami, aby być w stanie skonstruować pewne sensowne zdania nawet wtedy, kiedy fraza jest Ci wyjątkowo nieprzyjazna. Faktycznie, jest to trudne. Czasami bardzo, jednak zapewniam, że z czasem nabędziesz wprawy, jak zresztą we wszystkim.

Poza tym struktura słów kluczowych pomoże Ci lepiej je poznać, a co za tym idzie, z czasem będziesz w stanie sam domyślić się, jakie będą występować w danej branży i nawet, jeżeli nie będzie ich w zleceniu, zastosujesz odpowiednie frazy dzięki swojej wiedzy. Oczywiście istnieją też narzędzia przeznaczone do wyszukiwania i analizy słów kluczowych, ale o tym w innym artykule.

Przede wszystkim bądź pewny siebie!

Pewność siebie to najdoskonalszy trik, jaki możemy zastosować, próbując osiągnąć dany cel. Nic nie działa lepiej – pewność siebie popycha nas do przodu, wzmaga determinację i pozwala nie załamywać się, leczy uczyć się na błędach i doskonalić przyszłe działania. Dzięki niej czujemy się w obowiązku być najlepszymi, chcemy wyszukiwać nowych, skutecznych metod pracy oraz sposobów i narzędzi, które pozwalają nam uczynić naszą pracę bardziej efektywną, satysfakcjonującą i łatwiejszą.

Nie bój się wyzwań, nie uciekaj przed trudnymi zleceniami. Przeciwnie! Sam je wyszukuj, bo tylko i wyłącznie tego typu teksty pozwolą Ci na nieustanne doskonalenie warsztatu pisarskiego. W sytuacji, kiedy pojawi się ważny zleceniodawca oferujący naprawdę poważne pieniądze, z dumą sprostasz zadaniu.

Wierz w siebie. Miej na uwadze fakt, że skoro zdecydowałeś się na pisanie reklamowych tekstów, udowadnia to, że doskonale się do tego nadajesz. Poza tym nikt nie został mistrzem bez praktyki. Wystarczy pisać i nie zniechęcać się pomyłkami. Po pewnym czasie pisania sam zauważysz, jak bardzo wzrośnie atrakcyjność Twoich tekstów.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *