Pozycjonowanie SEO Toruń

Wszyscy posiadacze stron i sklepów internetowych chcą trafiać do możliwie jak największej grupy odbiorców. Może to być fanowska strona o niszowej tematyce, portal z najnowszymi informacjami na dany temat, czy sklep skupiający się na sprzedaży wysyłkowej elektronicznych urządzeń – niezależnie od tego, czym się zajmujemy, większy ruch oznacza większe zainteresowanie stroną, a to ma zawsze pozytywny wpływ na taki serwis. Reklamowanie się w Internecie nie jest takie oczywiste, ale jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak sami się zachowujemy na co dzień, dostaniemy prostą odpowiedź. Bo co tak naprawdę robimy, gdy czegoś potrzebujemy? Najczęściej korzystamy z wyszukiwarki i wpisujemy tam interesujące nas zapytanie, a Google robi za nas resztę. Najkorzystniej byłoby, żeby nasza strona pojawiała się wysoko w takich rezultatach. Jak możemy na to wpłynąć? Odpowiedzią jest profesjonalna agencja SEO.

Za literkami SEO kryje się anglojęzyczne rozwinięcie Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron pod silnik wyszukiwarki. Zarówno najpopularniejsza obecnie wyszukiwarka Google, jak i inne tego typu strony wyszukujące mają bowiem swoje algorytmy, na podstawie których wyświetlają strony po wpisaniu danej frazy. To, co znajdzie się w takich wynikach wyszukiwania i na którym miejscu, jest zależne od wielu czynników, a do zadań pozycjonera należy ich zidentyfikowanie i dopasowania do nich stron klientów. Profesjonalna agencja pozycjonująca zawiera więc umowę, a następnie modyfikuje stronę internetową klienta i korzystają z innych technik pomagającym stronie rankować, czyli wchodzić na coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W dalszej części tego tekstu skupimy się na Google’u, gdyż jest to wiodąca przeglądarka w Polsce i na świecie.

Po co większy ruch z pozycjonowania stron?

Każdy właściciel strony internetowej chce przyciągać do siebie jak najwięcej internautów, ale jaki jest tego cel? Jeśli to sklep, sytuacja jest oczywista – większy ruch to więcej potencjalnych klientów, którzy mogą dokonać zakupu (a jeśli wpisują konkretne zapytanie, to istnieje duża szansa, że jednak coś kupią). W przypadku innego rodzaju serwisów budujemy znajomość swojej marki czy tworzymy społeczność użytkowników, ale przede wszystkim zwiększamy wyświetlenia, a to pozwala być bardziej atrakcyjnym dla reklamodawców. Nie ma się co oszukiwać, reklamy są dużą częścią przychodów, a niekiedy wręcz jedynym źródłem utrzymania, jakie mają strony internetowe. Im więcej unikalnych użytkowników przychodzi na nasz serwis, tym więcej zobaczy zamieszczone tam reklamy i tym wyższa będzie kwota ulokowania takiej reklamy.

Wygląda więc na to, że duży ruch ma same pozytywne efekty. Czy są jakieś wady? Przy ekstremalnie dużych skokach zainteresowania mogą paść serwery lub możemy nie być w stanie wyrobić się z napływem zamówień do naszego sklepu. Są to jednak problemy, który każdy chciałby mieć, bo czy istnieje lepszy powód do rozwoju swojego biznesu? Nie jest niczym nietypowym, kiedy pozycjonowanie lokalne działa i klient widzi efekty, jakie może przynieść lepsza widoczność jego firmy, zakładając kolejny sklep czy biuro w innym mieście. Zwyczajnie nie ma powodu, by nie zwiększać tego ruchu, szczególnie dla ambitnego przedsiębiorcy. Jeśli liczymy na marketing internetowy przynoszący efekty, pozycjonowanie stron internetowych powinno znaleźć się w kręgu naszych zainteresować możliwie jak najszybciej.

Jak działa pozycjonowanie strony?

Pierwsze, co trzeba zrobić, to przeanalizować stan wyjściowy pozycjonowanego serwisu. Tutaj ważny jest każdy element portalu, a więc zarówno strona główna i podstrony, jak i najdrobniejsze nieprawidłowości w kodzie strony czy długość opisów META wyświetlanych przez Google. Każdy problem może doprowadzić zmniejszonej efektywności działań pozycjonera, ale też nie każda agencja SEO wie, na co dokładnie powinna zwrócić uwagę. Tutaj wymagany jest profesjonalizm i doświadczenie, bo nawet najlepsze techniki wykorzystywane w dalszych działaniach nie przyniosą efektów. Jeśli przeprowadzi się prawidłowy audyt SEO pozycjonowanie stron będzie można wykonywać z należytą skutecznością, oczywiście pod warunkiem, że klient zastosuje się do wszystkich mocno sugerowanych zmian na stronie.

Następnie trzeba stworzyć odpowiednie treści. Tutaj zadaniem pozycjonera jest stworzenie wytycznych tekstów, a następnie zlecenie tego wprawnemu copywriterowi. Trudność w pisaniu takich artykułów jest taka, że muszą one spełniać dwie funkcje. Przede wszystkim powinny być skrojone pod algorytmy Google’a, więc liczy jest odpowiednia długość, liczba akapitów, nasycenie danymi słowami, a przede wszystkim – wykorzystanie fraz kluczowych. Są to hasła, po wpisaniu których użytkownicy wyszukiwarki zobaczą naszą stronę. Nie szukając daleko i biorąc za przykład samych siebie, pozycjoner powinien skupić się na frazach „pozycjonowanie Toruń”, „pozycjonowanie stron Toruń”, „pozycjonowanie stron internetowych Toruń” oraz „Toruń agencja”, żeby łatwiej wybić się właśnie w tym mieście. Naturalnie można opuścić frazę lokalną, ale w wielu przypadkach będzie to korzystniejsze – w jednym mieście mamy znacznie mniejszą konkurencję niż na terenie całego kraju, więc jest to kwestia do omówienia i agencja interaktywna na pewno w tym pomoże.

pozycjonowaniem Toruń

Ile trwa skuteczne pozycjonowanie?

Żeby strona internetowa trafiła na sam szczyt listy wyników stron pozycjonowanie musi zająć trochę czasu. Porządna agencja pozycjonująca potrzebuje przeważnie do paru miesięcy, by trafić do tzw. topów, czyli na sam szczyt wyników. Dopiero takie miejsca są w stanie znacznie wpłynąć na wyświetlenia, gdyż większość internautów jest dość wygodna i nikomu nie chce się szukać dalej niż pierwsze kilka rezultatów. Problem w tym, że nie wszyscy rozumieją cały proces pozycjonowania SEO i oczekują natychmiastowych efektów. Dla osób z marketingu internetowego szybkie wejście do czołówki wyników może mieć ogromne znaczenie, niestety praca pozycjonera wymaga czasu. W takich przypadkach jest pewna alternatywa, którą warto stosować pod okiem eksperta, bo w innym razie narazimy się na sporo niepotrzebnych kosztów i problemów.

Wspomnianym rozwiązaniem jest kampania Adwords, czyli wykupienie miejsca reklamowego bezpośrednio w Google’u. Korzystając z tej metody, wybrana strona będzie na samej górze, nad zwykłymi wynikami wyszukiwania, wyświetlając się na wybrane przez klienta frazy. Brzmi to świetnie, ale należy pamiętać, że nie jest to tanie, a do tego należy dopłacić małą kwotę za każde kliknięcie użytkownika w taką reklamę. Suma za same kliknięcia potrafi szybko urosnąć i nie zawsze wynikające z tego wyświetlenia przekładają się na pieniądze, które uczyniłyby taki zabieg sensownym. Sklepy internetowe zyskują potencjalnych klientów, ale w innych przypadkach należy się wcześniej zastanowić.

Korzystanie z Google Adwords jako mocnego startu na sam początek współpracy z pozycjonerem w oczekiwaniu na organiczne topy jest więc czymś wartym rozważenia. Czy jednak warto się chwytać takiej kampanii bez wsparcia SEO? Na dłuższą metę koszta są wysokie, a efekty nie zawsze takie, na jakie można by liczyć. Trzeba pamiętać, że jest to miejsce wyraźnie oznaczone jako reklama, a te nie wyglądają zbyt wiarygodnie w oczach wielu internautów, więc skuteczność jest różna. Panuje przekonanie, że to właśnie organiczne pierwsze miejsca to te najbardziej godne zaufania. Osoby zdające sobie sprawę, na czym polega branża SEO, wiedzą, że to przede wszystkim zasługa pozycjonera, ale nie jest to powszechna wiedza.

W kwestii SEO radzimy zaufać doświadczeniu.

Nasza firma dobrze zna rynek SEO i na bieżąco testuje nowe metody na swoich wewnętrznych stronach, by móc świadczyć naszym klientom usługi najwyższej jakości. Nasza oferta pozycjonowanie stron dostosowywana jest indywidualnie do każdego nowego klienta, biorąc pod uwagę rynek, na którym chce się wybić, jego wymagania oraz plany dalszego rozwoju. Czy jest to Warszawa, Kraków czy Toruń pozycjonowanie stron jesteśmy w stanie robić każdemu. Nie ma sensu tracić czasu na niesprawdzone firmy. Zaufajcie doświadczeniu i wielu zadowolonym klientom, których wysokie pozycje są dla nas najlepszą reklamą.

Posiadamy bardzo duże doświadczenie w pozycjonowaniu stron w Toruniu. Skontaktuj się z nami już teraz!

    Wzrost widoczności pozycjonowanej przez nas strony

    Efekty naszych działań

    0 %
    Wzrost pozycji strony
    0 %
    Wzrost ruchu na stronie
    0 %
    Wzrost konwersji i sprzedaży